Praktyka Jogi w życiu codziennym

Joga nie jest religią, jest sposobem na życie, którego celem jest zdrowy umysł w zdrowym ciele. Inne formy ćwiczeń fizycznych, takie jak m.in aerobik, zapewniają jedynie dobre samopoczucie fizyczne. Mają niewiele wspólnego z wewnętrznym rozwojem. Sztuka praktykowania jogi pomaga kontrolować umysł, ciało i duszę. Łączy dyscypliny fizyczne i mentalne, aby osiągnąć spokojne ciało i umysł. Pomaga radzić sobie ze stresem i lękiem a tym samym odpręża. Pomaga również zwiększyć elastyczność, siłę mięśni i napięcie ciała. Poprawia oddychanie, energię i witalność. Praktykowanie jogi może wydawać się po prostu rozciąganiem, ale może zdziałać o wiele więcej dla twojego ciała. Czytaj dalej a nie pożałujesz 🙂

Milasoo

Asany jogi budują siłę, elastyczność i pewność siebie.

Regularne ćwiczenia jogi mogą pomóc schudnąć, złagodzić stres, poprawić odporność i utrzymać zdrowszy styl życia. Znaczenie jogi we współczesnym życiu jest nieocenione. Jedną z najlepszych lekcji, których uczy nas joga, jest skupienie się na teraźniejszości. Każdego dnia nasze skupienie i koncentracja są bombardowane przez nasz nowoczesny styl życia w postaci telefonów komórkowych, laptopów, telewizorów i mediów społecznościowych. Na szczęście joga może przenieść naszą świadomość do chwili obecnej i pomóc nam pozostać skupionym i poprawić naszą koncentrację. Dla mieszkańców większych miast joga działa jak magia. Wiem sama po sobie, przeprowadzając się do Poznania poznałam wspaniałą Julię, z Livebetterpl  która wskazała mi na mapie Poznania niesamowite miejsce, którym jest Dom Kultury Jogi , klimatyczna sala na poddaszu wprowadza niesamowity nastrój. Dla tych z Was, którzy z różnych powodów wolą praktykę we własnym domowym zaciszu  to zdradzę Wam, że często korzystam z porannej praktyki na kanale prowadzonym przez Małgorzatę Mostowską , którą również szczerze Wam polecam.

Joga odgrywa istotną rolę, jeśli chodzi o wzmocnienie ciała.
Zaczynamy tracić masę mięśniową około 40 roku życia, a do 50 proces przyspiesza. Jeśli nie będziemy robić nic, aby ćwiczyć mięśnie, osłabniemy i stracimy niezależność w późniejszym życiu. Całe szczęście dzięki Jodze możemy temu zapobiec. Joga obejmuje zestaw ćwiczeń, w których stale przechodzisz do różnych pozycji. W ten sposób rzucamy wyzwanie naszym mięśniom, aby podtrzymały ciężar naszego ciała i go wzmocniły. Regularne ćwiczenia jogi wzmacniają mięśnie i pomagają nam wyglądać atrakcyjniej 🙂
Innym znaczeniem jogi we współczesnym życiu jest to, że pomaga nam ona mieć bardziej elastyczne ciało, dzięki czemu nasze życie staje się nieco łatwiejsze do opanowania.

Zwiększona elastyczność jest jedną z pierwszych i najbardziej oczywistych korzyści jogi. Podczas pierwszych zajęć prawdopodobnie nie będziesz w stanie dotknąć palców u nóg, nie wspominając o wygięciu pleców. Ale jeśli będziesz ćwiczyć systematycznie, zauważysz stopniowe rozluźnienie, a ostatecznie pozy niemożliwe do pozowania staną się możliwe. Osobiście, udało mi się wyćwiczyć kilka pozycji, które kiedyś wydawały mi się niemożliwe do opanowania, tłumaczyłam to sobie na miliony sposobów, jednak w pewnym momencie życia, postanowiłam pożegnać się z wszelkiego rodzaju wymówkami na rzecz pracy i wiary. Silne mięśnie robią znacznie więcej niż tylko wprawiają w zachwyt, nadając pięknych kształtów naszemu ciału. Chronią nas również przed chorobami takimi jak zapalenie stawów i ból pleców oraz pomagają zapobiegać upadkom u osób starszych. Gdy budujesz siłę poprzez jogę, równoważysz ją z elastycznością. Jeśli po prostu poszedłeś na siłownię i podnosiłeś ciężary, możesz zbudować siłę kosztem elastyczności.

Zwiększa przepływ krwi
Mówiąc dokładniej, ćwiczenia relaksacyjne, których uczysz się podczas Jogi, mogą pomóc w krążeniu, szczególnie w dłoniach i stopach. Joga dostarcza również więcej tlenu do komórek, które w rezultacie lepiej funkcjonują. Uważa się, że skręcające pozy wyciskają krew żylną z narządów wewnętrznych i umożliwiają przepływ natlenionej krwi po uwolnieniu skrętu. Joga podnosi również poziom hemoglobiny i czerwonych krwinek, które przenoszą tlen do tkanek. Rozrzedza krew, zmniejszając lepkość płytek krwi i obniżając poziom białek pobudzających skrzepy we krwi. Może to prowadzić do zmniejszenia liczby zawałów serca i udarów mózgu, ponieważ skrzepy krwi są często ich przyczyną.

 

Wpływa na lepsze samopoczucie, poprawia nastrój.

Usiądź w pozycji Lotosu, jeśli jednak ta poza jest dla Ciebie zbyt wymagająca to skorzystaj z svastikasana, pozycja znaku pomyślności  ( to podstawowa pozycja siedząca,skrzyżuj nogi tak, by stopy znalazły się pod kolanami, a łydki krzyżowały się w połowie). Jeszcze lepiej, wstań i postaraj się przejść do pozy zwanej Natarajasana – Pozycja Tancerza . Chociaż nie jest to takie proste, jedno badanie wykazało, że konsekwentna praktyka jogi poprawiła depresję i doprowadziła do znacznego wzrostu poziomu serotoniny i obniżenia poziomu oksydazy monoaminowej (enzymu rozkładającego neuroprzekaźniki) i kortyzolu. Na Uniwersytecie Wisconsin dr Richard Davidson stwierdził, że lewa kora przedczołowa wykazuje zwiększoną aktywność u medytujących, co zostało skorelowane z większym poziomem szczęścia i lepszą odpornością. Trzeba jednak mieć na uwadze, ze przy tego rodzaju objawach, wspominane praktyki stanowią jedynie naturalny dodatek/wspomagacz.

Ruszaj się więcej, jedz mniej – takie jest zdanie wielu dietetyków.

Joga może pomóc na obu frontach. Regularna praktyka powoduje, że poruszasz się i spalasz kalorie, a duchowy i emocjonalny wymiar twojej praktyki może zachęcić Cię do rozwiązania problemów z jedzeniem i wagą na głębszym poziomie. Joga może również zainspirować cię do bardziej świadomego spożywania posiłków. Po praktykach związanych z medytacją i poszerzaniem świadomości, odstawiłam w dużej mierze słodycze, których byłam ogromną fanką, jadam posiłki lekkostrawne, odstawiłam również alkohol. W momencie, gdy zmienił się mój sposób postrzegania świata, wcale nie było ciężko rozstać mi się z niezdrowymi nawykami, wręcz przeciwnie, teraz to dla mnie sama przyjemność. Traktuję swoje ciało i umysł z ogromnym i co raz większym szacunkiem.

Zwiększa twoją samoocenę
Wielu z nas cierpi na przewlekłą niską samoocenę. Jeśli zmagasz się z negatywnymi nawykami; zażywasz narkotyki, przejadasz się, pracujesz zbyt ciężko, etc – możesz zapłacić za to cenę w postaci własnego zdrowia fizycznego, psychicznego i duchowego. Jeśli przyjmiesz jednak pozytywne podejście i zaczniesz praktykować jogę/medytację, początkowo ledwo zauważysz jakiekolwiek głębsze skutki, jednak z czasem bardzo płynnie dostrzeżesz ogromny wpływ praktyk na swoje życie i zrozumiesz, że jesteś tego wart lub, jak naucza filozofia jogi, że jesteś przejawem Boskości. Jeśli ćwiczysz regularnie z zamiarem samokontroli i doskonalenia – nie tylko jako substytut zajęć aerobiku – możesz uzyskać dostęp do innej strony siebie. Doświadczysz wdzięczności, empatii i przebaczenia, a także poczujesz, że jesteś częścią czegoś większego. Chociaż lepsze zdrowie nie jest celem duchowości, często jest to produkt uboczny, co udokumentowano w powtarzanych badaniach naukowych.

 

 
 
Milasoo
Praktyka Jogi w życiu codziennym

Jedna myśl na “Praktyka Jogi w życiu codziennym

  1. Wprowadzam ćwiczenia jogi, choć 15 minut dziennie od zeszłego roku i widzę jak bardzo mnie to uspokaja i pozwala się wyciszyć, szczególnie po trudnym dniu w pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry